yenier alp

AlpokBerchtesgaden, Salzbergwerk, SzG3

4. nap, 1. helyszín: Miután az előző nap megállapítottuk a menetidőt a lakásunktól, pontosan érkeztünk a sóbányához. A parkoló az út másik oldalán van, onnan egy jól jelzett úton kb. 5-6 perc alatt el lehet sétálni a bejárathoz. Miután a jegyeket megvettük elővételben…

AlpokGmunden, Schloss Ort, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erre a helyre már rég óta fájt a fogam, az egyik leglátványosabb kastély Ausztriában. Két kastélyból áll, az egyik a szárazföldi (Landschloß), a másik a vízi (Seeschloß) kastély. Egy szempontból azonban csalódás…

AlpokSchönau am Königssee, SzG3

4. nap 2. helyszín: A túra 4. napja augusztus 1-re esett, ami nem volt azért teljesen véletlen (mármint hogy mit terveztem erre a napra). Minden nyári nyaralást úgy időzítünk, hogy augusztus elseje kb. a közepére essen, mivel akkor van a házassági évfordulónk…

AlpokMarktschellenberg, Almbachklamm (2022), SzG3

A legutolsó megálló ez a szurdok volt, amely végre igazi szurdok volt, legalább is az én fogalmaim szerint. Már korábban nyaraltunk erre felé, de valahogy nem fért bele az időnkbe (meg láttunk másik három szurdokot). Itt jól ki van táblázva a lehajtás az útról…

AlpokEttal, Linderhof (2022), SzG3

Ez egy olyan bakancslistás hely volt, amivel kapcsolatban csak titokban reméltem, hogy egyszer meglátogathatom, de most minden összejött. Jó idő is volt és kevesen is voltak. Ez a kastély a legkisebb a II. Lajos bajor király által építtetettek közül és ez az egyetlen, amely életében elkészült…

AlpokGrossglockner és útja

Régi vágyam volt, hogy ide eljussak, bár ezért több mint száz km-t kellett autózni, hogy Bruckba eljussunk, a hegyi út kezdetéhez. Használata fizetős, jól megkérik az árát. Mindenesetre kedves gesztus tőlük, hogy rossz idő esetén néhány euróért…

AlpokSchneizlreuth, Gletschergarten, Wasserfälle Weißbach (2022), SzG3

Ez volt az utolsó nap, haza felé csak az Almbachklammot akartam megnézni, de mivel itt vezetett az út, így ezt a két kisebb látványosságot is megtekintettem. Ráadásul pont szemben voltak egymással, így parkolással meg lehetett oldani. Először a Gleccser kertet néztem meg…

AlpokPuchberg am Schneeberg, Schneebergbahn (2022), SzG3

Eddig két olyan hely volt, ahol már voltunk, de nem tudtunk felmenni a hegy tetejére: ez és a Lomnici csúcs. Vagy az időjárás miatt, hol a tömeg miatt, vagy mert túl korán mentünk oda és pld a Schneebergbahn csak a Hengsthütte állomásig ment, május 1-e előtti időszak…

AlpokPuchberg am Schneeberg, Sebastian Wasserfall (2022), SzG3

A Schneeberg után már csak egy rövid túrása volt lehetőség, ekkor néztük meg a Sebastianwasserfall-t. Könnyű megtalálni, ám egy viszonylag keskeny úton kell bemenni a parkolóid, nyáron elég nehéz lehet kijönni onnan, olyan keskeny, az egyik oldalon hegy, a másikon patak…

AlpokPlansee, SzG3

Ez viszonylag kis beszámoló lesz, egyáltalán úgy került be hogy Linderhofból Füssenbe menet ez volt a legrövidebb út, Németországon keresztül igen nagy kerülőt kellett volna megtenni. A tó maga egy tipikus alpesi tó, az út az északi oldalon megy végig, a déli teljesen járhatatlan…

AlpokJungfrau Region, Wengen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Megint találtam egy helyet, amit még nem tettem fel! Wengen, hasonlóan Mürrenhez, egy napteraszon található nyaraló falu. Majdnem egymással szemben helyezkednek el a Lauterbrunnen-i fővölgy két oldalán. Ide a Lauterbrunnenből…

AlpokHirschwang an der Rax, Kaiserbrunn (2022), SzG3

Sokan nem tudják, hogy Bécsben alpesi vizet isznak. Már a XVIII. században is a Rax és a Schneeberg vizekben gazdag területeiről szállították oda. Itt fut az 1. bécsi főforrás csővezeték , amelyet akkoriban Kaiser-Franz-Josef főforrás vezetékként ismertek. Jelenleg…

AlpokPuchberg am Schneeberg, Gasthof Schmirl

Ahogy kezd lecsengeni a Covid, próbálunk egy kicsit utazgatni, most egy három napos Rax - Schneeberg túrát tudtunk megvalósítani. Ésszerű volt, hogy a már jól bevált Gasthof Schmirl fogadót választottuk, itt már 2x voltunk korábban. Itt még tapasztalható az eredeti…

AlpokTernitz, Burg (Schloss) Stixenstein (2022), SzG3

A Sieding és Puchberg am Schneeberg közötti úton található ez a vár (vagy kastély, mindkét besorolással találkoztam már) egy völgy bejárata feletti szikla ormon. Az én kategorizálásom szerint három féle vár (kastély) található Ausztriában: magán kastélyok, várak…

AlpokJungfrau Region, Kleine Scheidegg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Jungfrau Régió egyik nagy csomópontjáról lesz szó. Itt szó szerint összefutnak az utak (gyalogutak, (fogaskerekű) vasutak). Interlakenből a kék sárga vasúttal elindulva eljuthatunk Lauterbrunnen-be ill. Grindelwald-ba…

AlpokRuhpoldind, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy teljesen más típusú helyre látogatunk el. Ruhpolding a németek egyik legkedveltebb alpesi turisztikai célpontja, amely a Chiemgaui Alpok lábánál helyezkedik el. Ez a szelídebb Alpok közé tartozik, de mindent…

Alpesi flóraÉszak-Velebit, Vucjak

Pár kilométerre a tengertől, varázslatos magashegyi környezet, csodás alpesi növények…

Oszd meg ezt a keresést: yenier alp